Молитовне життя
Молитовна зустріч,
2-ий понеділок кожного місяця, храм Петра і Павла
Волонтерське життя
Волонтерське життя
Спортивне життя
Спортивне життя
Чемпіонат з міні-футболу серед інтернатів, відкриття з 30 вересня
Таборове життя
Таборове життя
Соціальне життя
Соціальне життя

20 січня

СОБОР СВ. ЙОАНА ХРЕСТИТЕЛЯ

Святий Йоан сам про себе казав: “Щоби явився в Із­раїлеві Христос, для того я прийшов хрестити водою” (Йо. 1, 31). Післанництво Йоана та його хрещення мало служити явленню Ісуса Христа. Крім цього, мав Йоан приготовувати людей до Христового хрещення. Йоан був тим способом Предтечею, попередником і народженням ся пів року перед Христом, і проповіддю покаяння – май­же до слова тою самою, – вкінці й хрещенням.

Усім тим був Йоан – “голос вопіющого в пустині: “Вирівняйте путь Господню”, – як ото пророк Ісая ска­зав” (Йо. 1, 23). Проповіддю і свідоцтвом своїм, як не менше установою свойого хрещення, при готову лав Йоан людей до прийняття Христа.

Наука Йоана – так, як його хрещення – упереджала хрещення Христа. Наукою і хрещенням був Йоан Проро­ком, як передсказував його отець Захарія: “А ти, дитино, пророком Вишнього назвешся, бо ти ходитимеш перед Господом, аби приготувати Йому дорогу” (Лк. 1,76).

Йоан був більше, чим пророком, бо був закінченням Старого завіта, а початком Нового. Бог післав Йоана Хрестителя хрестити з води (Йо. 1,33). і для того накла­дався на всіх жидів обов’язок прийняття того хрещення. Тому і Христос, піддаючися під усі обов’язки людей Ста­рого завіта, прийняв і цей обов’язок на Себе і назвав ви­конання цього обов’язку праведністю: “Так-бо личить нам здійснити всяку правду” (Мт. 3,15). А про фарисеїв і законників евангелист Лука каже, що “відкинули Божий про них намір і не хрестилися від нього” (Лк. 7, ЗО).

Післанництво Йоана й Богом установлений, хоч на короткий час, той таїнственний обряд хрещення з води у протиставленню до Христового, яке у Святому Письмі називається хрещенням у Святім Духу (Мт. 3,11), є дуже вимовною принукою і заохотою до покаяння. Хоч той таїнственний знак не був таїнством і сам собою, себто силою самого знаку, не давав благодаті через те саме, що було з Божої волі та з неба, був так могутньою поміч­чю до покаяння, що святий Марко прямо називає його *хрещенням покаяння у відпущення гріхів” (Мр. 1,1-4).

1935 р., червенъ-серпенъ, Підлюте. – Із праці Митрополита Андрея “Духовні вправи для священиків”

365 днів з Великим Митрополитом, Роздуми на щодень

Дізнавайтесь про нові статті по Email

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


5 − = три

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>