Молитовне життя
Молитовна зустріч,
2-ий понеділок кожного місяця, храм Петра і Павла
Волонтерське життя
Волонтерське життя
Спортивне життя
Спортивне життя
Чемпіонат з міні-футболу серед інтернатів, відкриття з 30 вересня
Таборове життя
Таборове життя
Соціальне життя
Соціальне життя

19 січня

БОГОЯВЛЕНИЯ ГОСПОДНЄ

У шість днів по обрізанню обходить Церква, так Східна, як і Західна, празник Богоявления (Епіфанії) – відай, один із найперших празників християнства. Пер­вісно предметом того празника була загалом манифес- тація Бога чи об’явлення характеру Христа яко Месії. То об’явлення узнають Отці в тих трьох різних подіях, описаних в Євангелію: в поклоні трьох царів, явленню Пресвятої Тройці в день Христового Хрещення й в пер­шому чуді Христа в Кані Галилейській, коли-то, як каже святий Йоан, “Христос явив Свою славу” (Йо. 2, 11).

Ціллю Христового післаииицтва було Богоявления. Прийшов із неба на те, щоби Бога явити людям, а Бога об’явлював, з одної сторони, показуючи Божу силу, яка в Ньому була, з другої же сторони – Своєю наукою. Люди, дивлячися на чуда, доходили до пізнання, що в Ньому Божа сила, що Бог із Ним є, як казав Никодим: “Ніхто-бо, з ким немає Бога, не спроможен такі чуда творити” (Йо. З, 21 Бог із чоловіком є через Божу благодать, через Свою при­сутність неначе в душі чоловіка, а у висшому степені Бога з Христом через те, що людська природа з Божою приро­дою злучена та зв’язана в єдинстві Божої Особи.

- Христе Спасителю, Ти, котрого Бог Отець із неба прислав до нас, аби нас спасти, щоб нас відкупити від гріха і зробити Божими дітьми; Ти, котрий з Отцем Не­бесним даєш нам Святого Духа у святій купелі хрещення і той небесний Дар многократно в житті повторюєш, – дай нам розуміти Твоє післанництво та післанництво Святого Твойого Духа і той непонятий невисказаний дар із неба, яким є й Ти, й Дух Твій Святий. Дай нам ту благодать бодай трохи розуміти вагу й вартість того дару, а дай мені також розуміти Тебе, людську Твою природу, через яку можу поволі доходити до пізнання творів Твоєї природи й Божої природи Твойого Духа. Дай мені пізнати Тебе, просвіти мій ум, дай мені світло з неба, дай мені з неба Божу мудрість, аби я міг бодай міліярдову частинку Твойого світла приймити. Ти ж є, Христе, Божою премудрістю. У Тобі, Твоїй людській при­роді укриті усі скарби мудрости і знання (Кол. 2, 2). Дай же мені світло з неба, щоб я не тільки розумів те, що Ти є Божою Премудрістю, але щоб я зрозумів бодай слово одного тої пречудної тої пресвятої тої взнеслої понад небесами премудрости, що Ти її нам даєш.

І вірю, і знаю, що одно слово тої книги більше вартує усякої людської мудрости, від усякої людської науки.

Вкінці, для Твоєї справи у моїй душі о одно слово Твоє прошу. Ти мені у кожному Причастю даєш Себе самого, Себе цілого. Себе, Агнця, зарізаного для нашого спасення. Поможи моїй немочі, дай мені Причастя Святе так достойно прийняти, щоб воно було не тільки безвинним причастям Твойого Тіла і Твоєї Крові, але І Причастям Твойого світла, Твоєї правди, Твоєї науки, Твоєї мудрости, причастям Твойого Духа, Твойого жит­тя. Твоєї сили, Твойого ума. Амінь.

1935 р., червень-серпень, Підлюте, – Із праці Митрополита Андрея “Духовні вправи для священиків”

365 днів з Великим Митрополитом, Роздуми на щодень

Дізнавайтесь про нові статті по Email

Напишіть відгук

Ваша пошт@ не публікуватиметься. Обов’язкові поля позначені *

*


× 8 = тридцять два

Можна використовувати XHTML теґи та атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>